قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی پالت راک یا قفسه پالت راک یکی از رایج ترین انواع قفسه بندی ثابت و فلزی در انبارهای بزرگ صنعتی می باشد که نگهداری از محصولات سنگین را در انبارهای بزرگ به راحت ترین شیوه ممکن فراهم می سازد. قفسه بندی پالت راک با قرار دادن محصولات سنگین در پالت های مسطح که به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته اند، باعث میشود از فضای داخلی انبارها بیشترین استفاده را برده و دسترسی و جا به جایی محصولات در قفسه های مختلف براحتی انجام شود. جا به جایی و چیدمان محصولات در این پالت ها توسط لیفتراک صورت گرفته و با توجه به نوع و تعداد محصولات ویژگی های منحصر به فردی در آنها وجود دارد. بهین انبار؛ تولید کننده قفسه بندی پالت راک می باشد که در طراحی و تولید محصولات خود استانداردهای متعدد به منظور افزایش کارایی قفسه انبار و حفظ ایمنی در انبار را مد نظر قرار داده است. در ادامه راهنمای جامعی شامل کاربرد قفسه پالت راک، اجزای قفسه راک و نکات مهم در طراحی و تولید قفسه بندی پالت راک را ارائه خواهیم داد.

قفسه بندی پالت راک

کاربرد قفسه بندی پالت راک

با توجه به تنوع بالا در ساختار پالت ها و فراهم ساختن شرایط مناسب برای نگهداری از محصولات مختلف از قبیل بشکه، کویل و غیره، از قفسه های پالت راک در محیط های مختلف کاربرد دارد. از مهم ترین کاربردهای قفسه های راک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چیدمان مواد غذایی در سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبارهای نگهداری از قطعات یدکی
  • کارگاه ها و تولیدی های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبارهای نگهداری از محصولات فروشگاه های بزرگ

ابعاد قفسه پالت راک بهین انبار آرا

مشخصات فنی پالت راک بهین انبار

یکی از مهم ترین ویژگی های در نظر گرفته شده برای قفسه های پالت راک تولید شده توسط بهین انبار آرا، تنوع در ابعاد و اندازه های آن می باشد. لذا می توان متناسب با شرایط انبار و نوع و اندازه کالاها گزینه های مناسب را انتخاب نمود. لازم به ذکر است که ارتفاع این قفسه ها متناسب با سالن قابل تنظیم می باشد.

  • اندازه دهانه در نظر گرفته شده برای این قفسه ها متناسب با ابعاد پالت انتخاب میشود و به صورت 135، 270، 330 و 390 سانتی متر موجود می باشد.
  • عمق قفسه های پالت راک نیز بر اساس اندازه ابعاد پالت بوده و 90، 100 و 110 سانتی متر توسط بهین انبار تولید می گردد.

ویژگی های قفسه بندی پالت راک

در طراحی و تولید قفسه بندی پالت راک با توجه به اجزای به کار رفته در ساختار آنها ویژگی های منحصر به فردی به چشم میخورد که هر یک به شدت بر طول عمر قفسه ها و راندمان و امنیت آنها اثرگذار است. از مهم ترین ویژگی های قفسه بندی پالت راک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قفسه بندی پالت راک با توجه به وزن محصولات، تعداد آنها و فضای سالن و نوع لیفتراک به صورت ردیف های یک پالت و دو و سه پالت در کنار هم قرار میگیرند.
  • ارتفاع، اندازه دهانه و عمق پالت ها با توجه به شرایط سالن و نوع محصولات متغییر بوده و طراحی آنها به صورت منحصر به فرد صورت میگیرد
  • با توجه به نوع محصولات پالت ها می توانند مسطح یا دیواره دار طراحی گردند
  • هر یک از سیستم های پالت راک دارای فریم کاملا مقاوم می باشند که به منظور افزایش ایمنی، مهاربندهای ضربدری و افقی و ستون در آنها قرار داده میشود.
  • نوع ستون ها با توجه به فاکتورهایی از قبیل فاصله طبقات، فاصله طبقه اول از زمین و بار دهانه هر پالت محاسبه می گردد.

قفسه بندی پالت راک چیست؟

قفسه بندی پالت راک (Pallet Shelving Rock) به قفسه های فلزی بسیار مقاوم چند طبقه گفته میشود که به منظور استفاده حداکثری از فضای انبارها و جا به جایی آسان محصولات و انبارگردانی راحت استفاده می گردد. پالت ها با توجه به فضای سالن انبار و وزن محصولات و تعداد آنها به صورت پهلو به پلو در دو واحد پشت به پشت و قرار گیری در جهت عمق دهانه در کنار هم متصل میشوند. این نوع از قفسه انبار در واقع مجموعه ای از قطعات و بخش های متعدد می باشد که از مهم ترین آنها می توان به قاب، ستون، پالت پروفیلی، پالت بشکه، پالت قرقره ای، رابط، مهاربندهای ستونی، ضربدری و افقی و قفل بازوها اشاره نمود. ویژگی های هر یک از این قطعات و دلیل استفاده از آنها در قفسه پالت راک عبارتند از:

قاب پالت راک

مقاومت و میزان استقامت پالت های چیده شده در طبقات مختلف در مرحله اول به قاب پالت راک بستگی دارد. به طوریکه می توان گفت، قاب یا فریم مهم ترین بخش از این قفسه بندی ها می باشد که ارتفاع آنها با توجه به شرایط سالن تعیین میگردد. به منظور بالا بردن مقاومت قاب و امنیت آن از مهاربندهای ضربدری و افقی و ستون استفاده میشود. علاوه براین، کفی ستون مهره ای، صفحه تراز و رول بلت جهت اتصال قاب به زمین نیز در ساختار قاب مورد استفاده قرار می گیرد.

قاب قفسه پالت راک

ستون قفسه پالت راک

همان طور که اشاره شد، برای افزایش استقامت قاب و نگهداری از آن لازم است ستون هایی در ساختار آن قرار گیرد. این ستون ها با توجه به میزان تحمل بار هر دهانه و فواصل طبقات در انواع مختلفی ساخته میشوند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از برخورد لیفتراک با ستون ها از محافظ های مخصوص استفاده میشود که نقش مهمی در افزایش ایستایی و مقاومت ستون ها در برابر ضربات دارد.

مهاربند قاب

از دیگر اجزای مهم متصل به قاب که هدف از استفاده آن افزایش مقاومت و قدرت نگهداری قاب می باشد، مهاربند است. مهاربندها همگی توسط پیج و مهره به صورت مورب یا افقی به ستون متصل میشوند.

رابط پشت به پشت

با توجه به تعداد محصولات و فضای سالن انبار می توان قفسه ها را به صورت تک پالت، دو و سه پالت در کنار هم قرار داد. در این شرایط برای اتصال قاب ها به یکدیگر از رابط پشت به پشت استفاده میشود تا پایداری قفسه ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

محافظ قاب پالت راک

قاب ها از مهم ترین بخش ها در این قفسه می باشند که باید با روش های مختلف مقاومت آنها را افزایش داد. محافظ قاب یکی از مهم ترین وسایل و تجهیزات ایمنی برای این سیستم ها می باشد که استفاده از آن در نهایت منجر به بالا بردن استقامت پالت و قاب در برابر ضربه های احتمالی ناشی از برخورد لیفتراک به قاب می گردد.

پالت پروفیلی

در قفسه هایی که پالت های چوبی برای نگهداری از وسایل و محصولات استفاده میشود، برای افزایش ایمنی از پالت پروفیلی استفاده می گردد.این پالت ها شبکه ای بوده و بخاطر استفاده از پروفیل در ساخت آنها مقاومت بالایی دارند.

کفی ستون راک پالت

 

هر یک از قاب ها دارای ستون های عمودی بسیار مقاومی می باشند که باعث میشوند چیدمان پالت ها در کنار هم ثابت و مقاوم باشند. به منظور اتصال ستون به زمین و توزیع بار روی کف از کفی ستون با رول بوت استفاده میشود. این کفی ها از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین می باشند که با توجه به وزن محصولات و تعداد طبقات قفسه ها و ارتفاع آنها می توان یکی از این سه نوع را استفاده نمود.

بازوی پالت راک

در قفسه بندی های پالت راک تمام اقلام پالتی روی بازوها قرار میگیرند که از طریق کلیپ های ناخنی به ستون متصل میشوند. بازوهای به کار رفته در ساختار این قفسه ها دارای انواع مختلفی از قبیل بازوی رولفرم با کلیپ سه ناخته، بازوی رولفرم با کلیپ چهار ناخنه  و بازوی قوطی استاندارد با کلیپ سه ناخنه می باشد.

رابط پشت به پشت قفسه پالت راک

قفل اطمینان بازو

بازوهای استفاده شده در ساختار قفسه پالت راک به ستون متصل می گردد که با قفل های اطمینان از جدا شدن آنها از ستون جلوگیری می شود. این قفل ها از نوع پینی می باشند.

واسط افزایش ارتفاع ستون راک

در بسیاری از مواقع و با افزایش تعداد محصولات ممکن است نیاز به افزایش ارتفاع ستون ها باشد. در این شرایط از دو قطعه داخلی و خارجی به نام واسط افزایش ارتفاع استفاده میشود که توسط پیچ و مهره به هم متصل میشوند.

نصب و اجرای قفسه انباری پالت راک

قفسه انباری پالت راک به دلیل عدم محدودیت در تعداد طبقات و استحکام بالایی که دارند، اغلب در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد که تعداد کالا در آنها زیاد است. علیرغم مقاومت بسیار بالای این قفسه ها، عدم توجه به اصول و استاندارد ها در زمان نصب می تواند مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد. از مهم ترین مواردی که لازم است در زمان نصب قفسه انباری پالت راک به آن توجه داشت، تعیین ارتفاع هر یک از ردیف ها متناسب با نوع و اندازه و وزن کالا می باشد. علاوه براین، با توجه به شرایط محیط ممکن است لازم باشد تغییراتی در نحوه چیدمان قفسه ها صورت گیرد. به عنوان مثال، در سوله هایی که خرپا در آنها موجود می باشد، استانداردها کمی متفاوت بوده و باید در زمان نصب به آنها توجه داشت.

قیمت قفسه بندی پالت راک

قیمت قفسه های پالت راک با توجه به تعداد طبقات و ردیف ها، اندازه و ابعاد آنها و همچنین متریال به کار رفته در بدنه و سایر بخش های آن تعیین می گردد. با توجه به فاکتورهای متعددی که در این قیمت گذاری نقش دارند، برای استعلام قیمت ها می توانید با کارشناسان بهین انبار تماس بگیرید.

طراحی و ساخت قفسه پالت راک

گروه بهین انبار با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه و تولید تجهیزات انبارداری صنعتی و قفسه بندی های مقاوم، تولید انواع قفسه های پالت راک را در مجموعه فعالیت های خود قرار داده است. محصولات این مجموعه با توجه به محصولات و وزن کلی آنها به صورت کاملا سفارشی و متناسب با شرایط محیط مورد نظر طراحی و تولید می گردد. برای ارتباط با این مجموعه و دریافت مشاوره های لازم قبل از خرید قفسه بندی پالت راک و آشنایی با ویژگی های این محصولات، کارشناسان بهین انبار از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه پاسخگوی سوالات شما می باشند.

قفسه بندی پالت راک بهین انبار 01

سوالات متداول قبل از خرید قفسه بندی پالت راک

میزان تحمل بار در سیستم قفسه بندی پالت راک چقدر است؟
این نوع قفسه بندی در بازه تحملی بین 50 الی 1000 کیلوگرم بر مترمربع تولید می شود، البته طول و عرض قفسه بندی شما می تواند این میزان تحمل را تغییر دهد.

قفسه ها از چه نوع فلزی ساخته میشن؟
در قفسه بندی پالت راک از ورق های فولادی st37 و در پانل ها و کفپوش ها از ورق فولادی st12 استفاده می شود.

ابعاد و مساحت قفسه بندی پالت راک چقدر است؟
تمام قفسه های ساخت شرکت بهین انبار آرا با توجه به نیاز مشتری و در ابعاد درخواست شده ساخته می شوند.

آیا قفسه ها رنگ بندی خاصی دارند؟
بصورت عمومی قفسه ها با ترکیب رنگ تماما طوسی یا (طوسی نارنجی) تولید می گردند و در موارد خاص امکان ارايه قفسه ها با رنگ های آبی، (زرد سفید) و یا رنگهای اختصاصی امکان پذیر می باشد.

امکان استفاده از قفسه ها در محیط سردخانه وجود دارد؟
بله، پیشنهاد ما برای سردخانه استفاده از قفسه بندی با پوشش گالوانیزه گرم است.

برچسبهای مرتبط

به مشاوره نیاز دارید؟

کارشناسان بخش فروش بهین انبار آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند…

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام. این قفسه ها با پالت راک دوعمقی تفاوت دارند؟

    پاسخ
    • سلام. قفسه پالت راک اگر از پشت به هم متصل شوند، به قفسه دوعمقی تبدیل میشوند. این دو قفسه کاملا شبیه به هم هستند و فقط عمق ردیف ها تفاوت دارند

      پاسخ
  • معمارزاده
    می 8, 2023 4:17 ب.ظ

    سلام سوله ای که برای انبار انتخاب کردیم چند ستون در بخش های مختلف دارد. آیا این قفسه ها در چنین سوله هایی قابل اجرا هستند؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید